www.symprove.sk webáruházhoz

I. Bevezető rendelkezések

1.    A www.symprove.sk webáruház üzemeltetője és az eladó:
Bencos s. r. o. (Bencos Kft.)
székhely: Mojmírová 1B, 921 01 Piešťany (Pöstyén), Szlovák Köztársaság, cégjegyzékszám: 50 853 261
Adószám: 2120506564
Közösségi adószám: SK2120506564
Kapcsolat: 0800 007 772
E-mail: help@symprove.sk
Banki adatok: VÚB Banka    
IBAN: SK1602000000004423251651
BIC (SWIFT): SUBASKBX
(a továbbiakban: „Eladó“)
2.    A felügyeleti hatóság:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
Az SOI felügyelősége a Nagyszombati régióban
Pekárska 23, 917 01 Trnava (Nagyszombat) 1, Szlovák Köztársaság
Felügyeleti Osztály
Telefon: 033/3212 521 033/3212 527
Fax: 033/3212 523
E-mail: tt@soi.sk
3.    Abban az esetben, ha a szerződő fél fogyasztó - állampolgár, a jelen Általános Szerződési Feltételek által nem szabályozott szerződéses viszonyokra a Polgári Törvénykönyv (a Tt. módosított, 40/1964. sz. törvénye), a fogyasztóvédelmi törvény (a Tt. 108/2024. sz. törvénye), az elektronikus kereskedelemről, valamint a belső piac állami ellenőrzéséről szóló törvény módosításáról és kiegészítéséről szóló törvény (a Tt. 22/2004. sz. törvénye), ill. a személyes adatok védelméről szóló törvény (a Tt. 18/2018. sz. törvénye) az irányadók. Abban az esetben, ha a szerződő fél egy másik jogalany, a jelen Általános Szerződési Feltételek által nem szabályozott szerződéses viszonyokra a Kereskedelmi Törvénykönyv (a módosított Tt. 513/1991. sz. törvény) rendelkezései az irányadók.
4.    Az Eladó Terméke a Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királyságában (Anglia) a Symprove Ltd., The Sands Business Centre, Sands Road, The Sands, Farnham, Surrey, GU10 1PX által gyártott, négy egyedi élő aktív baktériumtörzset - L.rhamnosus, E.faecium, L.acidophilus és L.plantarum törzset - tartalmazó, vízbázisú étrend-kiegészítőt jelenti.
5.    Fogyasztó az a természetes személy, aki a szerződés létrehozása és teljesítése során nem üzleti tevékenysége vagy hivatása körében jár el, a Terméket pedig a jelen Termékkel való üzleti tevékenységtől eltérő célra használja.
6.    Vevő lehet fogyasztó vagy vállalkozó, aki a Terméket azzal a céllal értékesíti, hogy üzleti tevékenységét az adott Termékkel végezze.

II. Tájékoztatás a létrehozott szerződésről és az Általános Szerződési Feltételekről

1.    Szerződéskötés - a Vevő megrendelése szerződéstervezetet képez. Az Eladó a megrendelés átvételét haladéktalanul visszaigazolja a Vevőnek a megadott e-mail címre küldött tájékoztató e-mailben, azonban a megrendelés ezen elfogadásának nincs joghatása a szerződés létrehozására. Maga a szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó a Vevő ajánlatához kötelező erejű beleegyezését kézbesíti (az Eladó megrendelés-visszaigazolása, amely tartalmazza a megrendelés számát és összesítését); Ettől a pillanattól kezdve az Eladó és a Vevő között kölcsönös jogok és kötelezettségek keletkeznek. 
2.    A megrendelés (azaz szerződéstervezet) elküldésével a Vevő megerősíti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket - a reklamáció feltételeit és az elállási lehetőséget is beleértve - megismerte, azok tartalmát megértette, továbbá azokkal ebben a megfogalmazásban fenntartás nélkül egyetért. A jelen Általános Szerződési Feltételek a létrejött szerződés elválaszthatatlan részét képezik.
3.    Telefonon vagy e-mailben történő megrendelés esetén a Vevő az Általános Szerződési Feltételeket a megrendelés visszaigazolásával együtt megkapja az Eladótól.
4.    Az elektronikus megrendelés érvényességének feltétele az űrlapon előírt valamennyi adat és kellék kitöltése. A megrendelőlap kitöltésével, ill. a www.symprove.sk webáruházon belüli kötelező erejű megrendelés leadásával a Vevő hozzájárul az Eladónak a Vevővel és vásárlásaival kapcsolatos személyes adatok gyűjtéséhez és archiválásához.
5.    A szerződés szlovák nyelven jön létre. A létrehozott szerződés harmadik fél számára nem hozzáférhető, azt az Eladó sikeres teljesítése érdekében archiválja. A szerződés létrehozásához vezető egyes technikai lépésekre vonatkozó információk a megrendelési folyamatból láthatóak, és a Vevőnek lehetősége van a megrendelést annak leadása előtt ellenőrizni vagy javítani.
6.    Az azzal a szerződéssel kapcsolatban felmerülő vitás kérdések, amelyek mellékletét a jelen Általános Szerződési Feltételek képezik, kizárólag a Szlovák Köztársaság területén érvényes jogszabályok szerint kerülnek rendezésre.
7.    A jelen Általános Szerződési Feltételek a www.symprove.sk weboldalon jelennek meg, lehetővé téve azok archiválását és sokszorosítását a Vevő számára. 

III. A szerződés tárgya

1.    A szerződéses jogviszony tárgya 
A szerződéses jogviszony tárgyát az Eladónak a Vevő megrendelésében leírt Termékek kiszállítási kötelezettsége, valamint a Vevőnek a kiszállított Termékekért az Eladónak vételár megfizetésére vonatkozó kötelezettsége képezi. Minden létrejött szerződéshez számlát/adóügyi bizonylatot állítanak ki és csatolnak.
2.    Megrendelés
A Termékek megrendelhetők az Eladó www.symprove.sk weboldalán, +36 1 690 0429 telefonszámon vagy az help@symprove.hu e-mail címen. A Megrendelés a Vevő szerződés létrehozására irányuló javaslata, amelynek tárgyát a megrendelésben meghatározott Termék kiszállítása képezi, az abban és a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott feltételekkel. Az Eladó tudomásul veszi, hogy a megrendelés a kiszállított Termékek ellenértékének fizetési kötelezettségét tartalmazza.
Az Eladó weboldalán keresztül történő vásárláskor a Vevő az aktuális ajánlat alapján kiválaszt egy adott Terméket, kitölti a Termék darabszámát és a „Megrendelem” gombra kattintva igazolja vissza. A Termékek kiválasztását követően a Vevő kiválasztja a fizetési és szállítási módot, és a megrendelőlapon kitölti a valóságnak megfelelő kapcsolattartási és számlázási adatokat. Az Eladó felhívja a Vevőt, hogy olvassa el a fogyasztó szerződéstől való elállási jogának gyakorlására vonatkozó utasításokat. A Vevő az űrlap hiánytalan kitöltése, az Eladó tájékoztatási kötelezettségének rendelési összefoglaló formájában történő teljesítése, valamint az Általános Szerződési Feltételek elolvasása után a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintva adja le a megrendelését. 
3.    A szállítás helye 
Az Eladó a Termék Vevő részére történő átadási kötelezettségét a szállítás helyére történő kiszállítással teljesíti. A szállítás helye a Vevő által a megrendelőlapon vagy telefonos megrendeléskor megjelölt hely. Az Eladó tájékoztatja a Vevőt, hogy a szállítás helye kizárólag a Szlovák Köztársaság területe. Az Eladó nem vállal felelősséget a Vevő hibásan megadott címéért.
4.    Az áruk meghatalmazott személy általi átvételének módja
A Termék Vevő részére történő átadásának a Vevő vagy a kiszállítás időpontjában a kiszállítás helyén jelen lévő egyéb meghatalmazott személy általi átvétele minősül. A Termék tulajdonjoga így az átvételkor a teljes vételár megfizetése esetén a Vevőre száll át. A Vevő aláírásával igazolja a Termék átvételét a fuvarozótól. Az áru átvételével a véletlen megsemmisülés és a véletlen minőségromlás kockázata is a Vevőre száll át. A küldemény látható sérülése esetén a Vevő jogosult a küldemény átvételének megtagadására.

IV. Ár, fizetési és szállítási feltételek

1.    A Termék ára
A szerződő felek megállapodtak a Vevő részére kiszállított Termék árában, amely a kötelező erejű megrendelésben, a www.symprove.sk weboldalon meghirdetve, vagy telefonos megrendeléskor telefonon bejelentve kerül feltüntetésre. Az ár mindig az érvényes ÁFA-kulcsot tartalmazza. Az árat a Vevő kizárólag a www.symprove.sk weboldalon kínált módokon tudja megfizetni. A Termékhez számlát csatolunk.
A Vevőnek lehetősége van megismerkedni azzal az időtartammal, amely alatt az Eladót köti az ajánlata. Az Eladót az ajánlata, a Termék árát is beleértve, a Terméknek a www.symprove.sk webáruházban való megjelenésének teljes idejére köti. 
A Termék végső ára a megrendelőlapon közvetlenül a kötelező erejű megrendelés elküldése előtt feltüntetett teljes ár. A végső ár ÁFÁ-val kerül feltüntetésre és a fizetési módra és a szállításra vonatkozó árat tartalmazza, amelynek megfizetésére a Vevő köteles. Ez az ár csak az Eladó és a Vevő közös megegyezésével módosítható.
2.    Fizetési feltételek
A Vevő a Termék vételárát legkésőbb a Termék átvételekor (utánvétes fizetés esetén), illetve a számlán feltüntetett időpontig köteles megfizetni, a szerződő felek eltérő megállapodásának hiányában.
A Vevő a vételárat az alábbi módokon fizetheti ki:
a)    utánvéttel a Termék átvételekor;
b)    a Comgate és Stripe fizetési átjárón keresztül;
c)    PayPal-on keresztül a megrendelés leadásakor.
3.    Előfizetés
A Vevőnek lehetősége van a Terméket az Eladó Árlistája szerinti kedvezményes előfizetés formájában is megrendelni, mégpedig rendszeres fizetés formájában, amely abból áll, hogy az Eladó a Termékek árának összegét automatikusan megterheli a Vevő bankszámlájáról. Ha a Termékek árának előfizetéssel történő automatikus fizetését választja, a Vevő beleegyezik a Termékek árának automatikus előfizetéssel történő kifizetésébe, a fizetési kártya tulajdonosának külön fizetési felhatalmazása nélkül. A Termékek árának előfizetés formájában történő automatikus fizetésével járó fizetési mód határozatlan időre jön létre, azzal a feltétellel, hogy azt a Vevő bármikor módosíthatja vagy lemondhatja az Eladóhoz intézett írásbeli értesítéssel, vagy az Eladó weboldalán vagy az Eladó rendszerében lévő ügyfélfiókjának funkcióiban megadott űrlapon keresztül. A Termékek előfizetéssel történő automatikus fizetésének gyakorisága az Eladó aktuális árlistája szerinti előfizetési időszaknak felel meg. Az előfizetés időtartama legalább 3 naptári hónap. A Vevő tudomásul veszi továbbá, hogy az Eladó a fizetési kártya számát nem tárolja. A Termékek automatikus fizetésének előfizetéssel történő kiválasztása esetén a Vevő kifejezetten hozzájárul ahhoz is, hogy a megrendelt Termékeket az Eladó a következő előfizetési időszakban az Eladó megújításkor érvényes árlistájának megfelelő áron szállítsa ki.
Rugalmas előfizetés
Ha a Vevő előfizet a Termékek havi szállítására, az Eladó négy (4) hetente négy (4) Terméket küld a részére.     
Éves (hűség) előfizetés
A törzsvásárlói előfizetés összesen 52 palackot jelent, amelyeket rendszeres időközönként, négy (4) palackonként négy (4) hetente juttat el az Eladó. A hűség-előfizetés határozott, 52 hetes időtartamra szól, amely után a hűség-előfizetés automatikusan megújul havi előfizetésre, a Vevő eltérő rendelkezésének hiányában.
4.    Szállítási díjak
A Termék árához hozzáadódik a Termék futárszolgálattal történő kiszállításának átalánydíja, melynek összege:
•    4 hetes program esetén – 3,90 EUR
•    12 hetes program esetén – 4,90 euró
•    előfizetés esetén ingyenes.
5.    Szállítási feltételek
Az Eladó köteles a Vevő megrendelését teljesíteni és a Terméket a Vevő részére átadni, legkésőbb annak kézbesítésétől számított 30 naptári napon belül. Az Eladó azonban általában az elektronikus megrendelés kézhezvételét követően a lehető leghamarabb kiszállítja a Terméket: 
a)    A Terméket futárral szállítják ki két (2) munkanapon belül azt követően, hogy az összeg jóváírásra került az Eladó bankszámláján, a Comgate, Stripe fizetési átjárón és PayPal-on keresztül történő fizetés esetén;
b)    Utánvétes fizetés esetén a Terméket futárszolgálattal szállítjuk ki, legkésőbb a megrendeléstől számított két (2) munkanapon belül.
A szállítási idő meghosszabbodása esetén a Vevőt az Eladó időben értesíti. Az Eladó nem vállal felelősséget a megrendelt Termék futárcég által okozott késedelmes kézbesítéséért, illetve a küldeményben a futárcég által okozott kárért. Abban az esetben, ha a Vevő vagy más meghatalmazott személy nem veszi át a megrendelésben/megrendelés visszaigazolásában megjelölt szállítási helyre szabályszerűen kiszállított Terméket, az Eladó jogosult a Vevőtől a teljesítéssel kapcsolatban ésszerűen felmerült költségek összegének megtérítését követelni.

V. A szerződéses jogviszonytól történő elállás

1.    A Vevő jogosult a Termék kiszállítását megelőzően, e-mailben vagy telefonon bármikor indokolás nélkül elállni a megrendelésétől. A Termék kiszállításának vis maior miatti elmaradása esetén az Eladó haladéktalanul tájékoztatja a Vevőt a szállítás elmaradásának okáról. A vételár vagy annak egy részének megfizetése esetén a megrendelés törlésekor az összeg tizennégy (14) naptári napon belül visszakerül a Vevő részére a megadott bankszámlára.
2.    A fogyasztónak minősülő Vevőt a Ptk. rendelkezései szerint megilleti a szerződéstől való elállás joga, ha a szerződést távközlő eszközzel (internet, e-mail, telefon) kötötték, indokolás és kötbér nélkül. Ha a Vevő - Fogyasztó úgy dönt, hogy él ezzel a jogával, köteles az elállási nyilatkozatot az Eladónak elküldeni legkésőbb attól a naptól számított 14 napon belül, amikor a Terméket ő vagy az általa megjelölt harmadik személy – a fuvarozó kivételével – átvette. A Vevő az Eladóval kötött szerződéstől való elállás jogát írásban a Bencos s. r. o., Mojmírová 1B, 921 01 Piešťany (Pöstyén), Szlovák Köztársaság címen vagy a help@symprove.sk e-mail címen úgy gyakorolhatja, hogy a szerződéstől való elállás kétségtelenné váljon. A Vevő köteles az Eladónak a Termékkel együtt elküldeni a szerződéstől való elállásáról szóló, aláírt írásbeli nyilatkozatát, amely tartalmazza vezeték- és keresztnevét, címét, a megrendelése számát, a megrendelés dátumát és számlaszámát pénzügyi elszámolás céljából.
3.    A Vevő űrlapot használhat fel az elállási nyilatkozathoz (kattintson az elállási űrlapra). Ebben az esetben az Eladó a szerződéstől való elállás kézhezvételét követően haladéktalanul köteles visszaigazolást küldeni a Vevő részére, tartós adathordozón. 
4.    A kiszállítással kapcsolatos kétség esetén a Vevő által megküldött, szerződéstől való elállási nyilatkozat az alkalmazott kiszállítási módnak megfelelő határidő lejárta után kézbesítettnek tekintendő, ha a Vevő bizonyítani tudja, hogy azt az Eladó által a Vevőnek közölt címre, vagy arra a címre küldte, amelynek változásáról az Eladó a szerződés létrehozását követően a Vevőt megfelelően értesítette. Ha az elállási nyilatkozatot tartalmazó postai küldemény külön előírásból eredő okok miatt (küldemény megtagadása, átvételi határidőn belüli átvétel elmaradása vagy a címzett ismeretlensége) nem kézbesíthető, a szerződéstől való elállási nyilatkozat az Eladó részére az utolsó ismert címre történő feladása napján kézbesítettnek minősül.
5.    A Vevő a Terméket a vásárlást igazoló bizonylattal együtt legkésőbb az elállástól számított 14 naptári napon belül postai úton juttatja el az Eladó következő címére: Bencos s. r. o., Mojmírová 1/B, 921 01 Piešťany (Pöstyén), Szlovák Köztársaság. Az Eladó nem fogad el utánvétes küldeményt. Amennyiben a Vevő a Termékekre kedvezményes előfizetést vesz igénybe, az előfizetett Termékek valamelyikének megnyitása után a fennmaradó Termékeket nem lehet visszaküldeni. Az így előfizetett Termékek teljes egészében küldhetők vissza az Eladó részére anélkül, hogy bármelyiket kicsomagolnák.
6.    Az Eladó a szerződéstől való érvényes elállást követően visszautalja a Vevő részére a Vevő által az adásvételi szerződés megkötésével összefüggésben bizonyíthatóan teljesített fizetést – a vételárat. A befizetett összeget 14 naptári napon belül visszatérítjük a Vevőnek attól a naptól számítva, amikor az árut az Eladó részére kézbesítették. A fizetés a Vevő által az Eladó felé történő fizetéssel megegyező módon történik, kivéve, ha a Vevő a szerződéstől való elállási nyilatkozatában eltérő fizetési módot jelölt meg, mégpedig további díjak felszámítása nélkül. Amennyiben a Termék ellenértékének kifizetése készpénzben történt, az Eladó a fizetési összeget a kerekítési elvek szerint 5 eurócentre kerekíti. Az Eladó nem köteles visszatéríteni a Vevő részére az adott Termékért kifizetett árat, mielőtt a terméket a Vevő az Eladó részére átadta, vagy amíg a Vevő nem bizonyítja, hogy a Terméket visszaküldte az Eladónak.
7.    Ha a Vevő a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt valamely fent említett kötelezettségét nem teljesíti, a szerződéstől való elállás nem érvényes és nem hatályos, és az Eladó nem köteles a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján minden kimutatható összeget visszafizetni a Vevőnek, valamint jogosult a Termék Vevő részére történő visszaküldésével kapcsolatos költségek megtérítésére.
8.    A jelen Általános Szerződési Feltételek 2-8. pontjai kifejezetten nem vonatkoznak azokra a jogalanyokra, amelyek nem felelnek meg a fogyasztó Polgári Törvénykönyv 52. § (4) bekezdésében foglalt fogalmi meghatározásának.

VI. A hibákért való felelősség (kellékszavatosság)

1.    A jótállási idő biztosítása az Eladón keresztül vásárolt valamennyi Termékre a Termék csomagolásán feltüntetett lejárati időn (minimum eltarthatósági idő) belül történik.
2.    Az Eladó felelősséggel tartozik valamennyi olyan hibáért, amely a Termék átadásakor fennállt, és amely az Általános Szerződési Feltételek jelen pontja 1. pontja szerinti jótállási idő lejártáig nyilvánvalóvá válik. Ez magában foglalja az Eladó felelősségét azért, hogy a Termék olyan minőséggel és hasznos tulajdonságokkal rendelkezzen, amelyeket az Eladó a weboldalon közöl, vagy amelyek a reklámok alapján elvártak, illetve az adott árutípusnál szokásos. Ezen túlmenően az Eladó szavatolja, hogy a Termék megfelel a jogszabályi előírásoknak, megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban kerül kiszállításra, és az Eladó által megjelölt célra alkalmas.  
3.    A Vevő csak akkor jogosult a kellékszavatossági jogok gyakorlására, ha a hibát legkésőbb a hiba felfedezésétől számított két (2) naptári hónapon belül, de legkésőbb az Általános Szerződési Feltételek jelen cikkének 1. pontja szerinti jótállási idő lejártáig bejelentette. A Vevő a hibát írásban jelezheti a help@symprove.sk e-mail címen vagy a Bencos s. r. o., Mojmírová 1/B, 921 01 Piešťany (Pöstyén), Szlovák Köztársaság postacímen, és köteles megadni a megrendelési számot, ismertetni a kiszállított Termék hibáit és a reklamáció kezelésének előnyben részesített módját (a Termék cseréje, a szerződéstől való elállás és a Termék vételárának visszatérítése, arányos kedvezmény biztosítása a Termék vételárából).
4.    Az Eladó a hiba Vevő általi észlelését követően haladéktalanul írásban igazolja a hibát. Az Eladó a hiba igazolásában feltünteti azt a határidőt, amelyen belül a hibát a Polgári Törvénykönyv 507. § (1) bekezdésében foglaltak szerint kijavítja. Az előző mondat szerint közölt határidő nem haladhatja meg a hiba közlésétől számított 30 naptári napot, kivéve, ha ennél hosszabb időtartamot olyan objektív ok indokol, amely az Eladó ellenőrzési körén kívül esik.
5.    Ha az Eladó megtagadja a kellékszavatosságot, köteles írásban értesíteni a Vevőt az elutasítás indokairól. Amennyiben a Vevő az Eladó kellékszavatosságból eredő felelősségét akkreditált személy, meghatalmazott vagy bejelentett szervezet által kiadott szakvéleményben vagy szakmai állásfoglalásban bizonyítja, a hibát többször is jelezheti, az Eladó pedig a kellékszavatosságból eredő felelősségét nem tagadhatja meg. A Vevőnek a szakvélemény és a szakmai vélemény elkészítésével járó költségeire a Ptk. 509. § (2) bekezdésében foglalt rendelkezések vonatkoznak. 
6.    A Vevő megalapozott reklamációjának szabályszerű érvényesítése esetén jogosult a Termék hibáinak elhárítására, ha pedig ez nem lehetséges, megfelelő árengedményre, illetve elállhat a szerződéstől. Ha a szerződéstől való elállás feltételei az Eladó részéről felmerült okból teljesülnek, a Vevő jogosult a Termék kifizetett árának visszatérítésére. A Vevő nem választhat olyan hibaelhárítási módot, amely nem lehetséges, vagy amely az Eladónak a másik hibaelhárítási módhoz képest aránytalan költséggel járna, figyelembe véve az összes körülményt, különös tekintettel a Termék értékére a hiba nélkül, a hiba súlyosságára, valamint arra, hogy a másik hibaelhárítási mód nem okoz-e jelentős nehézséget a Vevőnek.
7.    Az Eladó a Vevő hibabejelentését követő ésszerű határidőn belül (legfeljebb 30 naptári napon belül) kicseréli a Terméket saját költségén, anélkül, hogy a Vevőnek komolyabb kellemetlenséget okozna, figyelembe véve a Termék jellegét és azt a célt, amelyre a Vevő a Terméket kérte. Csere céljából a Vevő köteles a Terméket átadni vagy elérhetővé tenni az Eladónak. A Termék átvételének költségei az Eladót terhelik. Az Eladó saját költségén csereterméket szállít a Vevő részére a hibás Termék Vevő általi szállításával azonos vagy ahhoz hasonló módon, a felek eltérő megállapodásának hiányában. 
8.    A Termék hibáiért való felelősségből eredő jogokat részletesen a Ptk. 619-625. pragrafusai szabályozzák.

VII. Fogyasztói jogviták alternatív rendezése

1.    Amennyiben a Vevő – Fogyasztó nincs megelégedve azzal, ahogyan az Eladó a panaszát kezelte, vagy úgy véli, hogy az Eladó megsértette jogait, jogosult az Eladóhoz fordulni jogorvoslati kérelemmel a help@symprove.sk e-mail címen. Ha az Eladó a jogorvoslati kérelemre elutasító választ ad, vagy annak elküldésétől számított 30 naptári napon belül nem válaszol, a Vevő – Fogyasztó a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló, Tt. 391/2015. törvény § 12. szakaszának rendelkezései értelmében előterjesztés benyújtására jogosult a jogvita alternatív rendezésének megindítására. 
2.    A fogyasztói jogvita alternatív rendezése a Vevő – Fogyasztó előterjesztésével kezdődik. Az előterjesztésnek tartalmaznia kell a jogszabályban előírt szükséges kellékeket, és benyújtható írásban, papír formában, elektronikusan vagy szóban a jegyzőkönyvben. Előterjesztés benyújtásához a Vevő – Fogyasztó használhatja azt az űrlapot, amelynek mintája a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának, ill. az egyes alternatív vitarendezési szerveknek a weboldalán érhető el. 
Az alternatív vitarendezési szervezet köteles az alternatív vitarendezésben a vita rendezése érdekében függetlenül, pártatlanul és kellő szakmai körültekintéssel eljárni, figyelembe véve a vitában részt vevő felek jogainak és jogos érdekeinek védelmét. Ha a felek a vita békés megoldásában érdekeltek, az alternatív vitarendezési szervezet megállapodástervezetet készít a vita rendezéséről. A létrehozott szerződés kötelező erejű. Ha a vitában részt vevő felek nem jutnak megállapodásra a vitarendezésben, és az alternatív vitarendezési szervezet arra a következtetésre jut, hogy az Eladó megsértette a Vevő – Fogyasztó jogait, az alternatív vitarendezést nem kötelező erejű indokolással ellátott vélemény kiadásával megszünteti. 
3.    Az Eladóval fennálló fogyasztói jogviták alternatív rendezésében illetékes szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (www.soi.sk) vagy a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezési szervezetek listáján (https://www.mhsr.sk/) bejegyzett egyéb illetékes jogi személy. Ha több alternatív vitarendezési szervezet illetékes az alternatív vitarendezésben, a Vevő – Fogyasztó jogosult annak megválasztására, hogy melyiküknek nyújtja be az előterjesztését; az illetékes bírósághoz fordulás lehetőségét ez nem érinti. A Vevő – Fogyasztó egyéb vitarendezési eszközöket is igénybe vehet, amelyek listája az Európai Bizottság honlapján érhető el. 
4.    Alternatív vitarendezést csak a Vevő – Fogyasztó vehet igénybe, és csak a Vevő – Fogyasztó és az Eladó között felmerülő, fogyasztói szerződésből eredő vagy ahhoz kapcsolódó vitára vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a vitákra, amelyekben a vita számszerűsíthető értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szervek által lefolytatott alternatív vitarendezés ingyenes. Az alternatív vitarendezési szervezet az alternatív vitarendezés kezdeményezéséért a Vevőtől – Fogyasztótól legfeljebb 5 euró díjat kérhet, az általános forgalmi adót is beleértve.

VIII. Záró rendelkezések

1.    A jelen Általános Szerződési Feltételek 2025.01.01-jétől érvényesek.
2.    Az Eladó fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek megváltoztatására. Az Általános Szerződési Feltételek változásairól szóló írásbeli értesítési kötelezettség a www.symprove.sk weboldalon történő közzététellel teljesül.
3.    Jelen Általános Szerződési Feltételek a Vevő számára az adásvételi szerződés létrehozásával lépnek hatályba.